ترنمِ سلام

باشد تا قلم، ترنمی از خون سرخ شهیدان داشته باشد...

ترنمِ سلام

باشد تا قلم، ترنمی از خون سرخ شهیدان داشته باشد...

ترنمِ سلام

دوستم ازم پرسید یعنی ما لیاقت داریم جز ۳۱۳ نفر یار حضرت مهدی باشیم؟
خندیدم و با شرمندگی گفتم
بیا بشینیم گریه کنیم رفیق ...
ما جز ۲۰ ملیون زائر کربلا هم نیستیم...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۱ آبان ۹۵، ۱۵:۳۶ - قاسمی
    سلام.

طی این مرحله بی همرهی خضر مکن...

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۵۵ ق.ظ

محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمى جناب آقاى طباطبایى

 سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 جوانى هستم 22ساله، که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من  پاسخ گویید. در محیط و شرایطى زندگى می‌‌کنم که هواى نفس و آمال بر من  تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساخته‌اند و سبب باز ماندن من از حرکت به سوى الله شده‌اند. درخواستى که از شما دارم این است که بفرمایید بدانم به چه اعمالى دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان  گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟ لطفاً نصیحت نمی‌خواهم،  بلکه دستورات عملى براى پیروزى لازم دارم.                                          

23/10/1355

 

جوابى که حضرت آیت الله در پشت همان نامه مرقوم کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام علیکم

براى موفق شدن و رسیدن به منظورى که در پشت ورقه مرقوم داشته‌اید. لازم است همتى بر آورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازید.  به این نحو که: هر روزه طرف صبح که از خواب بیدار می‌شوید، قصد جدى کنید که هر عملى  پیش آید، رضاى خدا- عَزَّ اسْمُهُ- را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کارى که می‌خواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طورى که اگر نفع اخروى نداشته باشد، انجام نخواهید داد، هر چه باشد. و همین حال را تا شب،  وقت خواب، ادامه خواهید داد. وقت خواب، چهار- پنج دقیقه‌اى در کارهایى که روز انجام داده‌اید، فکر کرده و  یى یکى از نظر خواهید گذرانید، هر کدام مطابق رضاى خدا انجام یافته، شکر کنیدو هر کدام، تخلف شده استغفار کنید و این رَویه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه در بادى حال[اولِ کار]، سخت و در ذائقه نفس تلخ می‌باشد،  وى کلید نجات و رستگارى است.  و هر شب، پیش از خواب توانستید سُوَر مُسبِّحات [سوره‌هایى که با تسبیح خداوند آغاز می‌شوند] یعنی: "سوره‌هاى حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن" را بخوانید و اگر نتوانستید، تنها "سوره حشر" را بخوانید و پس از بیست روز ازحال اشتغال،حالات خود را براى بنده در نامه بنویسید. ان‌شاءالله موفق خواهید بود.

محمد حسین طباطبایی

 

 

نظرات  (۲)

+
  استفاده کردیم و عـــــــــــالی
پاسخ:
لطف کردید بزرگوار
یا علی
طالب بی قرار شو تا که قرار آیدت
جمله ی بی قراریت از طلب قرار توست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service