ترنمِ سلام

باشد تا قلم، ترنمی از خون سرخ شهیدان داشته باشد...

ترنمِ سلام

باشد تا قلم، ترنمی از خون سرخ شهیدان داشته باشد...

ترنمِ سلام

دوستم ازم پرسید یعنی ما لیاقت داریم جز ۳۱۳ نفر یار حضرت مهدی باشیم؟
خندیدم و با شرمندگی گفتم
بیا بشینیم گریه کنیم رفیق ...
ما جز ۲۰ ملیون زائر کربلا هم نیستیم...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۱ آبان ۹۵، ۱۵:۳۶ - قاسمی
    سلام.

تاملاتی در باب فرهنگ...(1)

چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۰۵ ب.ظ

تهاجم فرهنگی علیه ملت ما ، مشخصا از دوران رضاخان شروع شده است. البته قبل از او مقدمات تهاجم فراهم شده بود. قبل از آن کارهای فراوانی کرده بودند و روشنفکران وابسته را در داخل کشور ما کاشته بودند. تهاجم فرهنگی به ارزش های پویای ملت ها ، به خصوص در 200 سال اخیر همواره  در راس برنامه ها قرار داشته است. 
شاید بتوان ادعا کرد که  سرمایه گذاری قدرت  های بزرگ  بخصوص آمریکا در زمینه فرهنگ  و ابزار و برنامه های فرهنگی بسیار بیشتر از سرمایه گذاری نظامی آنان بوده است. 


ارزشهای اسلامی به عنوان یک فرهنگ انسان ساز و الهی و ظلم ستیز و طاغوت برانداز ، بیش از سایر ارزش های ملی معمولا کارایی قوی و تقدس لازم را برای مردم ندارند و در بسیاری از موارد این ارزش ها توسط سردمداران رژیم های باطل کشورها ایجاد یا تقویت می شود و به وسیله ی استکبار جهانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.  مثل قومیت گرایی و ناسیونالیسم و نیز حرکت انقلابی و سازنده علما و مراجع عظیم الشان شیعه و به ندرت اهل سنت در مقاطع مختلف سعی در انحراف  ابن حرکت ها و جدایی مردم از دین و علما نموده اند. 
"جدایی دین از سیاست،  دین زدایی از آموزش عالی و دانشگاه ها،  مغایر نشان دادن اصول دینی با تمدن و رشد و تعالی مادی جهان معاصر"، از این جمله تلاش هاست که به حول و قوه الهی و همت بلند رهبری معظم انقلاب و ایثار و فداکاری مردم ایران اسلامی به شکست انجامید اما  بقایای استکبار با همه توان خود درصدد تجدید قوای شیطانی خود است تا بتواند در راستای شبیخون فرهنگی خود به ارزش های احیاء شده اسلام ناب محمدی، به اهداف خود دست یابد. 
به همین منظور، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در بیانات خویش ، هوشمندانه به این ترفندها اشاره نموده و راه های متعددی هم برای مقابله با این تهاجم همه جانبه بیان نموده اند. 
حضرت امام (ره) در فرازی از بیاناتشان می فرمایند:" یکی از امور  دیگری هم که بارها گفته ام این است که ما را جوری بار آورده اند که باید فرنگی مآب باشیم یا هیچی.  یک نفر جوان ، یک نفر خانم اگر سر تا پایش فرنگی مآب است، این معلوم میشود خیلی عالی مقام است و اگر چنانچه مثل سایر مسلمان هاست، این خیلی عقب افتاده است. عقب افتادگی و جلو رفتن را به این می دانستند که فرنگی مآب باشد."
مقام معظم رهبری در اواسط سال 69 با توجه  به گرایش دشمنان اسلام پس از خاتمه جنگ به سوی تجهیز و لشکر کشی فرهنگی به ارزش های والای انقلاب اسلامی،  بحث تهاجم فرهنگی را مکررا مطرح و ابعاد مختلف این جنگ و تهاجم و غارت و شبیخون را بیان و راه های مبارزه با آن را مشخص فرمودند. از جمله راه های مبارزه در این مصاف فرهنگی، یا به تعبیر هانتینگتون نظریه پرداز آمریکایی ، جنگ فرهنگ ها، آگاه سازی مردم بخصوص نسل های مختلف انقلاب اسلامی و آشنایی با تاریخ ایران خصوصا تاریخ 200سال اخیر که اوج هجوم فرهنگی غرب به باورهای الهی ملت ما بوده است می باشد.
یکی از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی، ایجاد استقلال فرهنگی است. جمهوری اسلامی ایران  با اشراف به این نکته که در دنیای امروز سلطه واقعی بر ملت ها بوسیله سلطه فرهنگی است و اگر ملتی بتواند فرهنگ و باورهای خود و اعتقادات و رسوم و عادات و آداب  و مهمتر از همه "زبان" و "خط" خود را حفظ کند، زیر باز سلطه فرهنگ دیگر نخواهد رفت ، از  ابتدای تشکیل زیر بار فرهنگ غرب نرفت و علم مبارزه با آن را برافراشت .
فرهنگ مثل آب و هواست ، فرهنگ  یعنی همین رسوم و آدابی که بر زندگی من و شما حاکم است. فرهنگ یعنی اعتقادات ما و هر آن چه که سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و شکل میدهد.
فرهنگ رسانه اصلی است که انسان ها در آن زندگی میکنند و می آموزند. بنابراین در سالی که رهبر فرزانه انقلاب،  با درایت آن را "سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شده است باید در پی تحقق شاخص های اصلی فرهنگ ایرانی اسلامی خویش و اعتلای آن باشیم.


اگر خدا بخواهد ادامه دارد...




*برگرفته از کتاب "درباره فرهنگ" اثر مرزبان کریمی

 

نظرات  (۱)

سلام
مشغول نوشتن سفرنامه اربعین(به نام لبیک) هستم.
خوشحال میشم شما هم در حلاوت و برکتش شریک شوید...
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service